|
Post by hedman007 on Oct 31, 2010 22:22:50 GMT 1
ja är ny här och ja undrar vilka som ska köra på lördag 10 11 06.. vilken tid brukar alla dyka upp,
|
|
|
Post by hellstrom on Nov 1, 2010 1:01:48 GMT 1
Välkommen. Skulle tro jag och Rogga kommer. Vi brukar försöka vara på plats ca 10.00 men håll koll här på forumet så får vi se om det blir några ändringar.
|
|
|
Post by Victor on Nov 1, 2010 18:45:43 GMT 1
Tjenare.
Också ny medlem, kommer från Hedemora.
Tänkte det skulle vara kul att prova på detta med min hilux om det är skapligt väder, dock original, så får nog hålla mig till lättare spår, haha.
Vars någonstans ligger detta i Säter? Aldrig vart dit, så har ingen koll...
Edit, hur länge brukar det köras? Funderar på att dyka upp framåt 13 tiden isåfall...
|
|
|
Post by Mecu on Nov 1, 2010 19:16:00 GMT 1
Kul att ni vill hänga på! Som sagt så är 10 lite av tidigaste standardstarttid, men det brukar droppa in fler efter hand. Sluttid brukar också variera mycket, jag brukar vara nöjd på eftermiddagen medan andra kan köra hela natten! (i alla fall ibland Banan ligger ca 3 km västerut från Säter, från det hållet följer man vägen mot Smedjebacken och svänger vänster vid gul skylt "Aspnäs" och därefter svänger man direkt nästa vänster så är man på banans parkering.
|
|
|
Post by landymoberg on Nov 1, 2010 19:39:08 GMT 1
Hej! Kul med mer folk från Hedemora! Själv kör jag grön LR Discovery Med extraljus och antenn på taket mm, kanske sett mig? Jag kan tyvärr inte åka upp till säter nu på lördag, är bortrest, men annars kan vi slå följe upp dit. Kör också standardhöjd än så länge, så jag försöker smyga runt stenarna dem andra kör över, men det brukar funka bra det med = )
//Thomas
|
|
|
Post by Victor on Nov 1, 2010 19:54:41 GMT 1
Kom och tänka på en sak, böt ju till vinterdäck i helgen som var, dubbat.. Är det något som går, eller rekomderas det att slänga på mina sommarsulor? Tippar på det sista dock Landy - kan kanske sett dig någon gång, sj kör jag en vit hilux, originalhög med 3st bosch i fronten och 4st extraljus på taket, samt 2st arbets bakåt =p
|
|
|
Post by hellstrom on Nov 1, 2010 22:59:39 GMT 1
Skulle rekommendera mer grovmönstrat eftersom lera kan förekomma ;D
|
|
|
Post by steedv on Nov 2, 2010 9:54:41 GMT 1
What .... lera nähä.. ;D Finns det lera där.. jag skall tokskruva som ett litet mumintroll fredag natt och lördag morgon......lite lättare fel på bakaxeln.....allt går att laga det omöjliga tar bara lite längre tid ..... ;D(sagt av Rogge mumin) får jag rull på bilen så kommer jag . lördagen är ju ända till söndag
|
|
|
Post by landymoberg on Nov 2, 2010 11:53:31 GMT 1
Ju grövre dest bättre, men en tung högerfot kan hjälpa många gånger också = ) jag har också dubbat på nu, men satte på lersulorna i helgen som var när vi var på Hedemora motorstadion och körde, men nu blir det nog dubbat resten av vintern....Och stora lerdäck till nästa år = ) Bilen står utanför Atracco om dagarna, så åker du förbi här nere så ser du den = )
|
|
|
Post by hellstrom on Nov 2, 2010 13:11:19 GMT 1
Du kan inte mena lättare fel på bakaxeln du åker ju jeep så det måste vara mindre service Själv ska jag justera avgasröret på min. Vart ojusterat i söndags ;D
|
|
|
Post by Victor on Nov 2, 2010 19:23:03 GMT 1
Landy - Jobbar 6.30-16-00 åt Mälby gård i Fors, så det är sällan jag är i Hedemora dagtid, är möjligen fredagar när jag slutar 13.00 förstås Har discoverer ATR till sommarsulor, så är väl inte så värst mönstrat, men duger la för att testa på hur det är iaf.
|
|
|
Post by hedman007 on Nov 2, 2010 21:22:06 GMT 1
Vi får hopppas på lite folk på lördag då,
|
|
|
Post by steedv on Nov 3, 2010 7:33:34 GMT 1
;D Givetvis så är det en smärre inspektion som behöver utföras, Jeep lagas inte dom är ju färdigbyggda från fabrik ;D sedan så servar och inspekterar man bara... läste om en kille som fick laga en jeep ....han var nog den första som det inträffat för ....troligtvis fick han ersättning för reparationen samt det obehag han råkat ut för av JEEP ;D If you dont drive JEEP , please turn around, you will get stuck if you follow the tracks of a JEEP ;D it`s only takes a lots of time towing you and your car.... ;D ( ;Dstefan o uffe`s goda råd )
|
|
|
Post by rrogga on Nov 3, 2010 19:46:48 GMT 1
he he ni e roliga ni som man säger LOTTO håll drömmen vid liv hoppas du får fart på bakaxeln jag tittar för bi på fredag eftremiddag efter jobbet och ser hur det går har du fått någåt svar av herr mygg då ? impad om han hörde av sig jag ska då köra på lördag nu va det ett tag sedan suger i tarmarna hoppas rexefjord får upp nivan och i hop den me skulle vart skoj
|
|
|
Post by Victor on Nov 3, 2010 20:13:03 GMT 1
Såg en (har för mig) Land rover (blå) utanför Ali Baba i Hedemora idag alldeles efter 16.00 tiden, några x-lysen på taket, någon som huserar här som var ute och raggade?
|
|