|
Post by steedv on Sept 24, 2010 13:16:56 GMT 1
finns det intresse av att hjälpa till med projketet att bygga en bro??? och sedan köra lite ( och vad jag vet så har vi aldrig kört lite ;D) jag kommer att vara där från kl 10,00 så kom gärna ditt om ni kan o vill ;D annars så sliter jag själv ......ska bara bli klart ( känner pressen från rogge mumintroll)
|
|
|
Post by landymoberg on Sept 24, 2010 13:29:51 GMT 1
Jag kommer efter 14 nån gång, försöker dra med mig två Cherokeer också, en står med axeln nere än så länge, men det är många timmar kvar till lördag = )
|
|
|
Post by steedv on Sept 24, 2010 13:59:50 GMT 1
oj kan verkligen en JEEP gå sönder javisst "service " förstås ........ ;D hade fått en brain storm omdet skulle vara fel på en jeep
|
|
|
Post by landymoberg on Sept 24, 2010 15:05:01 GMT 1
Jo, "service" heter det nog.... ; ) Lite bökigt att behöva plocka isär framaxeln för service kanske, men vad gör man inte för att åka amerikanskt? ; )
|
|
|
Post by rrogga on Sept 24, 2010 16:17:06 GMT 1
en amerikanske service inne fattar riv i sär titta fixa sätt ihopp sen e det bara te o åk ett tag tä ska bi kul och se hur bron (arna) blev
|
|
|
Post by steedv on Sept 24, 2010 17:24:13 GMT 1
du kommer att stummna av beundran så njut av muminresan o hälsa lilla my och hemulen och dom andra, även till morran .. å då blev jag och fundera på vem skräms mest en rogge eller morran .....hehehe jag önskar dig trevlig resa o ha det kul ....skulle inte förvåna mig om du tar över och styr båten ......i så fall mms en bild å du blir min idol..... ;D
|
|
|
Post by hellstrom on Sept 24, 2010 20:54:48 GMT 1
Jag kommer till 10.00 då jag kom hem i tid i dag (slapp sova husvagn i Rättvik i natt ;D) Tyvärr tror jag inte att min slöa kusin kommer med jeepen, men man kan ju hoppas framaxeln har ju legat bredvid bilen några väckor så den kan ju fixa sig själv Hoppas han förvånar mig. men risken är nog större att hans far får ihop min gamla suzuki före.
|
|
|
Post by steedv on Sept 25, 2010 7:29:25 GMT 1
vaknade till en strålande sol idag ,,, och inspirationen slog till som en pungspark i skrevet ....men va fan de ä bara o bit ihop ska vässa sågen slipa spiken plana hammar jäveln spotta i handskarna ....here i come ... regn vad är det ....lite vatten bara . kunde ju lika gärna varit 40+ o sol, och av erfarenhet sedan sommaren så vet jag hur drygt det var att gå och fälla skog i den värmen .... ::)jag hoppas att det blir lite uppehåll i alla fall...... räknar med att vara på banan kl 10.00 ska bara som alfonsroger sa tanka lite ....hhahahaha ;D ;D
|
|
|
Post by rrogga on Sept 26, 2010 20:03:26 GMT 1
hej hej tänkte testa bron i kväll vart har ni lagt den såg den inte *LER* vädrets makter rår man inte på så e det att vara bro byggare men nu på lördag då j ä v l a r blir det klart får vi hoppas hoppas på uppe hålls väder ska dansa soldans hela veckan jag och indian hövding soliga dansjävulen
|
|
|
Post by landymoberg on Sept 26, 2010 21:41:45 GMT 1
Tack för igår, var som alltid jäkligt kul att få åka lite vid sidan av vägen, och att få använda sina bogserstroppar = ) Synes på lördag!
|
|
|
Post by steedv on Sept 27, 2010 6:36:48 GMT 1
nja du såg kanske inte visionen av bron jag o uffe slet ner 4 stora långa tallar och bar över dom till gammla crossbanan ....var svettigt , tur det regnade lite
|
|
|
Post by rrogga on Sept 27, 2010 8:44:08 GMT 1
jodå det blir nog bra bara det blir klart
|
|
|
Post by landymoberg on Sept 28, 2010 8:17:31 GMT 1
Jag såg lite filmande i lördags, något som hittar upp på youtube? = )
|
|
|
Post by rrogga on Sept 28, 2010 18:05:10 GMT 1
finns en liten sen jag tömde släckaren i jeepen sök på pulveropen hihihihi
|
|