|
Post by Helvin on Sept 13, 2010 8:18:43 GMT 1
Hej på er i Säter! Nu har jag hittat hit till erat forum och hoppas att jag får stanna här. Jag har varit och kört med er på motorbanan i Säter några gånger och har då kommit med gänget från SLRK. Det är ett kul område ni har och jag kommer gärna fler gånger! :-) Idag (måndag 13/9) såg jag en artikel i Falu kuriren om fyrhjulingskörning på motorbanan i helgen. De körde i en riktigt lerig bana med mycket vatten. Det såg spännande ut. Är det något som är tillgängligt och framkomligt för bilar? Vore kul att få vada lite och kladda i lera, bara underlaget är hyfsat slätt och stenfritt så man inte kör sönder en massa undertill. Div filmer där någon är ifrån Säters motorbana kan ni se här: www.youtube.com/LRHelvinTack för de gånger jag har fått vara med er och "leka av mej". /Patric
|
|
|
Post by Mecu on Sept 13, 2010 12:10:00 GMT 1
Välkommen Patric! Jo det var kul att kika på hur de skyfflade sig fram i träsket! Tillgängligt för bilar är det väl men framkomligheten är ytterst beroende på fordon och grundgasen. Men det är bara att prova på de lördagar då vi kör!
|
|
|
Post by landymoberg on Sept 13, 2010 13:47:46 GMT 1
Kikade på bilderna och det såg väldigt blött ut = ) Men en tanke slog mig, det finns ingen vattenpassage nånstans på området? Ex, 05-1m vatten över sten/grus botten eller liknande?
|
|
|
Post by Mecu on Sept 14, 2010 6:16:07 GMT 1
Nej, det är lera mm i botten på de flesta ställen. Det kanske är något vi kan titta på under bandagen 2 oktober.
|
|
|
Post by landymoberg on Sept 14, 2010 7:31:14 GMT 1
Toppen, en sak att bocka av då.
|
|
|
Post by steedv on Sept 14, 2010 17:38:16 GMT 1
;D jätte kul att få respons på vår bana ,,, ;Dklart ni är välkomna fler gånger kolla på forumet när vi är där ...kom gärna förbi och prova på en kvälls körning det är riktigt skoj att köra i mörkret då kan man oxså få testa sina lampor ( LRJOHAN han den mörkrädda killen ) hehehe skojjar med dig johan . det är en helt annan typ av körning nattetid ......och man behöver ljus . kul att du trivs på Säter banan , locka gärna med fler . kom gärna med ideer om förbättringar, man kan ibland bli lite hemma blind och behöva lite nya "ögon" O tack för berömmet det är det som gör att man känner att det är värt dom alla timmar vi lagt ner för att få igång körningen , vill man inte köra så kan man ju alltid svänga förbi och prata ,,dricka en kopp kaffe , vår vän ROGGE är fenomenal på att koka kaffe och håller pannan full ( vi andra brukar se till att vattnet får färg ibland så kan det vara lite si o så med det , men han har ju mjölk i sitt så han ser inte att det för det mesta blir svagt) sorry rogge var bara tvungen ......men som du säger du tål ... hehehe ;D
|
|
|
Post by rrogga on Sept 14, 2010 18:45:10 GMT 1
ha ha stefan du e rolig du jag kan både ge o ta så det e ingen fara filtret tvättat nu *LER* det va många hål i det hihihi som sagt det fins en vatten bana nu med fin botten lagom soft jag har kört där med sukan det kom vatten på golvet men inget mer var då ingen fara nmed att slira då i lördags ialla fall
Å mörkrädda e ni allihopa med xenonlysen och grejor ha ha ha men men man måsta se vart man åker
|
|
|
Post by steedv on Sept 14, 2010 20:02:48 GMT 1
hmmm xenon hmmmm kanske du vill låna ficklampan och silver tejpen hehehe skämt o sido lägger en ny tråd för körning på lördag med lite arbete under dagen ,,,,,,körning på kvällen är väll okey ??
|
|
|
Post by landymoberg on Sept 15, 2010 7:19:35 GMT 1
Verkar vara ett aktivt och kul gäng i Säter, så det bådar gott. Och med en toppenbana där så finns ju alla möjligheter = ) Har nu fått en kompis att införskaffa en Grand Cherokee, första terrängbilen någonsin för honom, så nu ska han få ut och testa den nån gång tänkte jag = ) Belysning på bilen? Jodå, har hunnit sätta i bi xenon i strålkastarna, 3st 60w xenon på taket, beställt hem 2st nya extraljus med 70w xenon till fronten, och led arbetsbelysning till taket, så snart vågar jag mig också ut i mörkret = )
|
|
|
Post by Helvin on Sept 15, 2010 10:59:43 GMT 1
Tack för att vi är så välkomna. Blir vi mer frekventa besökare hos er så tycker jag absolut att avgift eller medlemsskap är ok. Varför ska ni jobba skiten ur er och vi köra gratis och åka snålskjuts på er...
Som herr Moberg skriver så är det kul med vatten (och lera) bara underlaget är "riskfritt". Alltså att man inte slår sönder bilen. Man vet ju aldrig vad som gömmer sej i lerhålen.
Nivåskillnader är också kul. Leriga branter där man får ta om och trixa för att komma upp. Men samma sak gäller där, hyfsat slät mark så vi slipper se några rullningar.
Ska jag sammanfatta mina önskningar så vill jag ha så svår terräng som möjligt är utan att behöva ta några risker som helst. En gammal Land Rover är skör så det räcker ändå. ;D
|
|
|
Post by landymoberg on Sept 15, 2010 13:24:40 GMT 1
bra att du tog upp medlemsskap, satt just och funderade på det. Jag är i dagsläget medlem i SMK Hedemora för folkrace körandet, men det finns väl inga hinder för att bli medlem i Säters MK för offroad åkandet? Vilket man ju gärna blir = ) Jag måste hålla med Patrick att det är skönt emd lite plant så att man inte kör sönder, jag använder ju min bil som enda bil, så då är det trevligt när det håller = ) men som sagt, jag dyker upp den 2:a, så man får väl framföra sina önskemål och tankar då.
|
|
|
Post by rrogga on Sept 15, 2010 15:59:36 GMT 1
hej hej i framtiden e det på gång att det ska mer banor och backar och sån finns med snäll spår i planerna vi får se vad som hinns med vi har kul och bygger med tiden
ni landrover pojkar måste komma och åka när det e mörkt det e skoj blir en annan upplevelse då mer spänning ha det gott så hörs vi
|
|