|
Post by steedv on Apr 26, 2009 8:10:55 GMT 1
Hej har offroad helt dött i smk . vi är ett gäng som skulle vilja komma igång med den delen i Säter ,det finns flera som undrar varför det inte blir någon träff eller körning på banan . om det fattas folk för att ordna en träff varför inte ställa frågan på nätet vi är ett gäng som kan tänka oss att bli "aktiva" i klubben om det finns intresse snart stundar ju Sweden offroad tour...
|
|
|
Post by Peter Nymoen on Apr 26, 2009 17:48:36 GMT 1
Hej har offroad helt dött i smk . vi är ett gäng som skulle vilja komma igång med den delen i Säter ,det finns flera som undrar varför det inte blir någon träff eller körning på banan . om det fattas folk för att ordna en träff varför inte ställa frågan på nätet vi är ett gäng som kan tänka oss att bli "aktiva" i klubben om det finns intresse snart stundar ju Sweden offroad tour... Sweden offroad tour kommer till Säters Mk Tisdag 14 juli . Det finns inget hinder för att dra i gång körningar och träffar i säter , Problemet som varit är att det är för några som engagerat sig. Vi har klubb medlemmar har kört en del och röjt och gjort en del spår mm, Men det har dött ut en del tackvare för några har engagerat sig. Är det så ni vill bli engagerade och köra och bli uppdaterade vad som gäller på Säters motorbana så är det bara att kontakta antingen mig på 070-2052698 min mail peter@nymoen.se Eller Lasse Ottosson på 070-1844667 Ni är välkomna //Peter
|
|
|
Post by stefan on Apr 27, 2009 11:46:12 GMT 1
kanske vi skulle ta och dra ihop en träff och planera för lite aktiviteter på banan . kom med ett förslag på tid och plats så kanske vi kan åstadkomma något Lördagar är ju en bra dag för körning, och det har ju varit på tapeten förut , enda hindret var skjutbanan/ och det är inte ett problem ,då jag sitter som kassör i jaktskytteklubben . Det är bara onsdagar som vi i skytteklubben måste spärra av området som säkerhets son ..
|
|
|
Post by steedv on Apr 27, 2009 13:02:56 GMT 1
håller helt med om att vi kanske skulle ta en träff snarast och försöka dra igång .....
|
|
|
Post by Peter Nymoen on Apr 28, 2009 10:05:58 GMT 1
Går man ut i tid med att det är träff körning så kommer det en del och kör. Så jag tycker att det kanske är dax för lite körning igen , Det man ska ha i baktanke är försäkringar om det skulle hända.Hela området har dispens mot terränkörningslagen och är klassad som motorbana (därav att den vanliga trafikförsäkringen inte gäller lagen.nu/1975:1410 ). Så ska det gå riktigt till så är det bara SBF och SMA som tecknar försäkringar som gäller . Finns en del intressant läsning på www.4x4sweden.se Det diskuteras endel just nu på www.4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?t=14161&highlight=sma//Peter
|
|
|
Post by Fååååård Mannen Rexefjord on Apr 29, 2009 17:48:22 GMT 1
Hej,
Jag är på för detta, klart vi måste träffas och diskutera lite hur vi ska gå till väga med detta och hur många vi blir i slutändan.
Sen är det ju hur vi sköter träffar osv men försäkringar, förarutbildningar, besiktning av fordon m.m inför varje körning.
Framför allt när SOT kommer hit så ska väll banan vara i tiptop eller??
Ser i framemot en informations träff inom en snar framtid ;D
///Mathias Rexefjord
|
|
|
Post by acke on Apr 30, 2009 11:24:17 GMT 1
Hej! Vi kör en 2-dagarsträff i Ludvika till helgen 2-3:e maj och körningen där är upplagd på gammalt hederligt vis- All åkning och deltagande sker på egen risk! För mer info se 4x4sweden.se under rubriken 2-dagarsträff i Ludvika../ Ivarsson
|
|
|
Post by Peter Nymoen on Apr 30, 2009 15:19:12 GMT 1
Hej, Jag är på för detta, klart vi måste träffas och diskutera lite hur vi ska gå till väga med detta och hur många vi blir i slutändan. Sen är det ju hur vi sköter träffar osv men försäkringar, förarutbildningar, besiktning av fordon m.m inför varje körning. Framför allt när SOT kommer hit så ska väll banan vara i tiptop eller?? Ser i framemot en informations träff inom en snar framtid ;D ///Mathias Rexefjord Vi kanske sulle spika ett datum och träffas på motorbanan och diskutera lite och visa på alla området mm .. Du bor ju nästan granne med både mig och lasse Mathias.. //Peter Nymoen
|
|
|
Post by steedv on Apr 30, 2009 17:55:36 GMT 1
bestäm ett datum nästa vecka på banan för en träff förslagsvis onsdag 18.00. vore kanon
|
|
|
Post by Fååååård Mannen Rexefjord on Apr 30, 2009 22:08:32 GMT 1
På ondag den 6/5 kl 18:00 är OK förm mig
|
|
|
Post by Fååååård Mannen Rexefjord on Apr 30, 2009 22:10:27 GMT 1
Hej, Jag är på för detta, klart vi måste träffas och diskutera lite hur vi ska gå till väga med detta och hur många vi blir i slutändan. Sen är det ju hur vi sköter träffar osv men försäkringar, förarutbildningar, besiktning av fordon m.m inför varje körning. Framför allt när SOT kommer hit så ska väll banan vara i tiptop eller?? Ser i framemot en informations träff inom en snar framtid ;D ///Mathias Rexefjord Vi kanske sulle spika ett datum och träffas på motorbanan och diskutera lite och visa på alla området mm .. Du bor ju nästan granne med både mig och lasse Mathias.. //Peter Nymoen Ja jag att en av er bor på åkern sen vart den andra bor vet jag inte...
|
|
|
Post by Peter Nymoen on May 1, 2009 21:38:10 GMT 1
Vi kanske sulle spika ett datum och träffas på motorbanan och diskutera lite och visa på alla området mm .. Du bor ju nästan granne med både mig och lasse Mathias.. //Peter Nymoen Ja jag att en av er bor på åkern sen vart den andra bor vet jag inte... Lasse på andra sidan rix 70an . Och jag bor på storhagavägen , Vänster före tunneln enda röda huset med svarta knutar i byn
|
|
|
Post by Peter Nymoen on May 1, 2009 21:44:38 GMT 1
bestäm ett datum nästa vecka på banan för en träff förslagsvis onsdag 18.00. vore kanon Det blir en lördag i så fall, Det finns ett styrelse beslut på att lördagar är spikat för bilarna , om inget speciellt inträffar.. Ska prata ihop mig med Lasse så spikar vi ett datum och träffas så får vi se hur uppslutningen av intresserade är .. Vi kan ta det som en lätt arbetsdag på området och tittar vad vi kan göra förbättra mm .. //Peter nymoen
|
|
|
Post by steedv on May 2, 2009 9:10:05 GMT 1
Då tar vi en lördag, helt okey för mig, tror nog att mattias oxå kan då. Återkom med tid och datum så kommer vi , ska försöka dra med så många som det går .Kanon.
|
|
|
Post by Fååååård Mannen Rexefjord on May 2, 2009 23:39:26 GMT 1
Super nice...
|
|