|
Post by maer on Sept 21, 2007 10:38:17 GMT 1
Ställ upp som funktionär
Ring Stefan Newstam 070-2779768 eller maila stefan@newstam.com
|
|
|
Post by kocken on Sept 27, 2007 5:00:48 GMT 1
TÄVLINGEN I SÄTER ÄR INNSTÄLLD
Efter att tillkallat ett möte igår 18.00 med alla i styrelsen och andra i sändlistan och ingen dök upp på mötet så tolkar JAG det som att Säters MK och dess styrelse ej vill arangera sista tävlingen i Svenska cupen så jag har ställt in TÄVLINGEN MED OMEDELBAR VERKAN. Jag själv avgår från alla mina uppdrag i styrelse och från Säters MK.
M V H
Stefan Newstam
|
|
|
Post by PN on Sept 28, 2007 13:57:42 GMT 1
|
|
|
Post by maer on Sept 29, 2007 14:01:02 GMT 1
Mycket trist läsning på 4X4 Sweden!
Att det inte blir någon tävling i Säter beror inte på styrelsen i Säters MK. Det är inte styrelsen huvud uppgift i en förening att arrangera tävlingar. Att kalla till ett tävlings/funktionärsmöte via e-mail 1 dag före mötets tidpunkt är = ingen kommer. För att få funktionärer till en tävling måste de kontaktas personligen, och i god tid. De flesta medlemarna i Säters MK brinner för MC-sporten, och är väldigt engagerade där med cross-skolor, banbyggnationer o.s.v. Detta gör vi för våra barn, som dessutom tävlar i motocross många helger. Det finns kanske inte så mycket tid kvar, för att hinna med allt. Har du Stefan personligen varit på banan vid någon träning Tisdag, Torsdag eller Söndag för att få kontakter, som kan vara intresserade av att hjälpa till vid ev. tävlingar? Svaret vet du!
Stefan, mycket lågt av dig att på olika 4x4 forum, skylla den inställda tävlingen på oss i styrelsen. Ni är en grupp med BilTrial människor, tror att det är 3 betalande medlemmar i klubben, som borde ransaka Er själva först. Jag kan gå "mycket lägre" i den här diskutionen, men låter bli då det inte gagnar någon.
Så berätta du för dina 4x4 vänner hur det egentligen ligger till, istället för att hänga ut oss i styrelsen som lägger kanske ned upp till 10 ggr din tid för klubben.
Mats Ericsson, Ordförande i Säters MK
|
|
|
Post by kocken on Sept 29, 2007 18:22:34 GMT 1
Kära Mats
Om det finns ett styrelse beslut på att arangera en tävling så är det hela styrelsens ansvar att se till så att den blir genomförd kallar man till ett möte så kan väl iallafall ordförande komma eller höra av sig. Jag vet att det är många som brinner för mc sporten men det finns fler grenar i klubben som du vet så är det väldigt svårt att jobba och vara på banan samtidigt, du om någon vet vilken arbets situation jag lever unde sommar månaderna. Tycker fortfarande att det är hels styrelsens ansvar att genomföra tävlingen och eftersom jag satt i styrelsen så är det mitt ansvar också, men klarar inte av det själv. Så här slutar denna debatt för min del
Tack
Stefan Newstam
|
|